Genel 2

“Metin2 Bırakılmaz, Sadece Ara Verilir”

Metin2 Bagimliligi

Metin2 Bırakılmaz, Sadece Ara Verilir” sözünü duyar gibiyim. Evet aynen öyle, Metin2, her zaman hayatımızın bir yerinde oluyor.

Çocukluğumu sömüren oyun: Metin2. Kendisi ömrümü adeta sömürdü. Çocukluk yaram hala dinmedi.  Bu oyun yüzünden sınıfta kaldım, derslerime odaklanamadım. Derste düşündüğüm tek şey ise acaba pazardaki itemler satıldı mı oluyordu.

Kimi zaman eski anılarımız depreşiyor tekrar indirip oynamaya başlıyoruz. Kimi zaman iş, öğrencilik hayatımızdan fırsat bulamadığımız için içimizdeki aşkı söndürebilmek adına metin2 ile ilgili videolar izliyoruz. Ama hiç bir zaman hayatımızdan çıkaramıyoruz.

Metin2  ile 12 yaşındayken tanıştım, yani bundan yaklaşık 14 yıl önce. Vay be! Zaman çabuk geçiyor, yaşlandık demek ki.  O dönemler evde herkesin bilgisayarı yoktu ve internet kafelerin zirve yaptığı dönemlerdi. 2006-2007 yıllarından bahsediyorum. Okuldan kaçar internet kafeye giderdik, ailemizden aldığımız harçlıklarla EP alırdık. Hatta bir şey itiraf edeyim ben bizimkilerin telefonundan faturaya yansıtıp gizli gizli ep bile almıştım. Şşş, aramızda kalsın. Size okuldan kaçma anılarımı, harçlıklarımı nasıl metin2’ye yatırdığımı ve metin2’de başımdan geçen komik olayları anlatmak isterdim ama o da başka yazılara artık.

Neyse işte o dönem Metin2’nin en popüler olduğu zamanlardı herhalde herkes Metin2 oynardı. Ben de oldum olası RPG oyunlarını sevmemiştim aslında knight, silkroad gibi oyunları izlerken çok saçma buluyordum. Fakat bir gün internet kafenin sahibi oynarken o müzik hoşuma gitti ve bende hemen kayıt olup oyuna başladım. Keşke bir şey olsaydı da başlamasaydım. Beni kendine esir etti adeta beynimi ele geçirmişti. 

Oyuna başladık ama giremiyorduk ki. Bütün CH’ler full çekiyordu. Biri çıkacak da biz gireceğiz oyuna girmek uzun sürüyordu yani anlayacağınız yoğun saatlerde. Sürekli enter tuşuna basarak girmeye çalışırdık. Ulan zaten 1 saat süreli masa açtırıyorum yarım saati oyuna girmekle geçiyor ne anladım ben bu işten.

Alesta isimli bir sunucu vardı, efsanelerin doğduğu EdiLee gibi isimlerin çıkış yaptığı  hani şu çocukluk kahramanımız olan.. Neyse ona zaten mutlaka başka bir yazımda yer vereceğim. Ne diyorduk, alesta.. Heh işte ben orada başladım bu başlaması kolay, bırakması imkansız olan oyuna. O dönemler level almak çok zordu, hangi karakter ne işe yarar hangisi kolay kasılır hangisi vs karakteridir bilmiyorduk tabii. 8 kişilik gruplar eşliğinde sürü halinde gezerek kasılıyorduk. Yanlış hatırlamıyorsam 1 haftada anca 15 level olabilmiştim. Siz yapın hesabını.

  • Sa aga
  • As
  • Aga grupta yer var mı?
  • Yok agam full
  • Eyv iyi oyunlar

Ulan o köpeklerde kasılırken  ne muhabbetler dönüyordu. Ne dostlar, ne arkadaşlıklar edinmiştik. Çok özlüyorum o muhabbetleri. Hayatımızı falan bitirdin ama yerin başka be Metin2..

Metin2 bağımlılığı

Ben oyunu 14 yıldır oynuyorum, her seferinde bırakmaya çalıştım. İtemlerimi, çarlarımı, hatta yan karakterlerimi bile sattım.Ama bir türlü kurtulamıyorum, sürekli tekrar başlıyorum. Bu bağımlılıktan hiç kurtulamadım, 2-3 sene ara verdiğim bile oldu ama bir anda tekrar başlayasım geliyor. Tarif edilemez, metin2 oynayanların beni çok iyi anladığına eminim. Peki şuan ne mi yapıyorum? Bir andan bu yazıyı yazarken bir andan pazar çarlarımı kontrol ediyorum. Evet akıllanmaz bir bağımlıyım kabul ediyorum.

Yazımı bitirmeden önce bir de metin2 pvp serverlar’a değinmek istiyorum. Bazen de pvp serverlarda zaman geçiriyorum hatta metin2 tr den daha çok sardığını söyleyebilirim. Eğer siz de benim gibi eski tip 2008 zamanlarını özlüyorsanız eski tip pvp serverlar’a yönelebilirsiniz. Neticede biz yardımlaşmayı, ticaret yapmayı, hatta belki bir çoğumuz sosyalleşmeyi metin2’de öğrendik.. 

İnsanlara kolay kolay güvenmememiz gerektiğini de metin2’de öğrenmedik mi? 

“Sana item kopyalama hilesi öğreteyim mi?”, “aşkım dolunu versene foto çekilicem” ve daha nice kalıplaşmış kelimeler. Bu oyunu sevip sevmediğimi gerçekten ben de bilmiyorum. Ama kesin bir gerçek var hala oynuyorum. Hee bu arada, +9 dolu satılır ch1 depo arkası. Şaka yapıyorum, şaka.

2 Comments

  • Reply
    Ali İhsan
    Ağu 22, 2020 2:12 pm

    Yıllardır bırakamadım bağımlılık yaptı… Hangimiz bırakabildik ki? Bazı arkadaşlarım gta5, league of legends falan oynuyor bana da gel oynayalım diyor da aga metin2 varken nasıl oynayalım.. Lafın kısası son yüz yılın en iyi oyunu. Teşekkürler metin2blog.

  • Reply
    Halit
    Ara 08, 2020 10:30 pm

    Vay be çocukluğumun oyunu okurken gözümden yaş akacaktı zor tuttum kendimi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir